Pomozi mi reći DA

Anđeo uđe k njoj i reče: “Zdravo, milosti puna! Gospodin s tobom!” Na tu se riječ ona smete i stade razmišljati kakav bi to bio pozdrav. No anđeo joj reče: “Ne boj se, Marijo! Ta našla si milost u Boga. Evo, začet ćeš i roditi sina i nadjenut ćeš mu ime Isus. On će biti velik i zvat će se Sin Svevišnjega… Ta Bogu ništa nije nemoguće!” Nato Marija reče: “Evo službenice Gospodnje, neka mi bude po tvojoj riječi!” Lk. 1, 28-38

Gospodine, strah me reći «da».
Kuda ćeš ti sa mnom?
Strah me izvući dužu slamku, strah me potpisati čisti list.
Strah me toga «da» da ne bi iziskivao sljedeće «da».
A ipak nemam mira.
Ti me, Gospodine, progoniš. Opkolio si me sa svih strana.
Skrivam se u buci jer se bojim čuti tvoj glas, ali ti se prišuljaš u jednom trenu tišine.
Skrećem s puta ako te opazim, ali na kraju stranputice čekaš me pripravan čim naiđem.
Gdje da se sakrijem? Svuda te nalazim, ne mogu ti umaći.

A strah me reći «da», Gospodine.
Strah me pružiti ruku, jer ćeš je zadržati u svojoj.
Strah me sresti tvoj pogled, jer ti si zavodnik.
Strah me tvojih zahtjeva, jer ti si ljubomorni Bog.
Opkoljen sam, a još se sakrivam.
Uhvaćen sam, a još se otimam i borim, premda znam da sam pobijeđen.
Jer ti si, Gospodine, jači;
Tvoj je ovaj svijet i ti ga meni uskraćuješ.
Dok ja pružam ruke za ljudima i stvarima, sve mi se u prah pretvara pred očima.
Gospodine, zar to nije tužno, kad više ništa ne mogu sebi zadržati?
Cvijeće koje uberem vene među mojim prstima,
Smješak koji bljesne na mojem licu, zaleđuje se. Valcer koji zaplešem, dah mi zaustavlja.
Sve postaje prazno, sve postaje šuplje; pustinju si oko mene stvorio.
Gladujem, žeđam, a cijeli svijet to ne može utažiti:
Gospodine, ljubio sam te, što sve nisam za te učinio?
Radio sam za te, žrtvovao se za te. O veliki, silni Bože, što bi još htio?

Dijete moje, želim mnogo više i tebi i svijetu.
Što si dosad uradio bio je tvoj vlastiti doprinos,mog udjela tu nije bilo.
Zazivao si me da tvoje odobrim, tražio si me da tvoje poduprem, želio si da tvoje pothvate pospješim.
Sada želim više.
Nećeš se više trebati naprezati oko svojih poslova, već ispunjavati volju svog nebeskog Oca.
Kaži «da», dijete moje. Trebam tvoj «da» kao što mi je bio potreban Marijin «da» da dođem na svijet.
Jer ja moram biti u tvom radu, ja moram biti u tvojoj obitelj.
Ja moram biti u tvom krugu, ne ti; jer moj pogled prodire, ne tvoj;
Moja riječ podiže, ne tvoja; moj život preobražava, ne tvoj.
Daj mi SVE, prepusti mi SVE. Trebam tvoj «da» da sebe s tobom sjedinim i po tebi na zemlju siđem.
Trebam tvoj «da» da svijet nastavim spašavati.

O, Gospodine, strah me tvojih zahtjeva, ali tko ti se može usprotiviti?
Neka dođe kraljevstvo tvoje, ne moje; neka bude volja tvoja, ne moja.
Pomozi mi reći «da».

Michel Quist

Oglasi

Komentiraj

